maandag 25 juni 2018

Eindexamens

Ik zie ze weer overal om me heen: schooltassen die uit ramen hangen of aan een vlaggenstok heen en weer bengelen. En dan ben ik opeens weer even terug bij vorig jaar. Met drie kinderen tegelijk in hun eindexamenjaar liep de spanning hier vorig jaar juni behoorlijk op. Afwachten of ze gebeld zouden worden met goed of met minder goed nieuws.... Het leek erg lang te gaan duren, en aangezien ze allemaal op verschillende scholen zaten kwamen de telefoontjes onregelmatig binnen. Na een heel spannende middag mochten we uiteindelijk maar liefst drie dolblije kids feliciteren met hun examens en heb ik hun tassen met slingers buiten aan de gevel opgehangen. Wat een ontlading en wat een onwijs heerlijk gevoel. De tassen en de slingers hebben nog vele dagen buiten gehangen. ☺ 
Voor alle drie maakte ik dezelfde felicitatiekaart met behulp van de leuke Dutch Doobadoo ballon stencil, die toen net uitgebracht was. Ik knipte een simpele graduation cap van zwart cardstock en maakte er een ieniemieni tassel van zwart garen aan. Aan de achterkant had ik papieren haakjes geplakt, zodat de kaarten makkelijk konden worden opgehangen. 




At this moment many houses with teens are showing school bags hanging outside their windows or attached to flagpoles to celebrate the graduation of their son or daughter. It reminded me of our own stressful moments last June. With three kids in their finals, it was very exciting to wait for the results of their exams by a call from their teachers. Fortunately all three graduated and It was a very special moment when we got to hang all three school bags outside. We were so proud of our graduates. I made these three cards for them. I used the balloon stencil shape from Dutch Doobadoo for these cards. I cut a graduation cap from black cardstock and made a tiny tassel to hang on the cap. At the back I glued down a paper hang tab for easy display.   

Owl: COL1357 - Marianne Design
Alphabet dies: CR1281 - Marianne Design
Graduate Scroll: LR0419 - Marianne Design (only the top)
Word Stamp: KJ1701 - Marianne Design 
Balloons: CC293 - Cottage Cutz (Baby Shower Elephant)
Party Flags: 6002/0277 - Joy Crafts
Stars: Tagbuilder 6 - My Favorite things Die-Namics
Design Paper: Action/PB7051 Pretty Paper Bloc - Marianne Design 
Graduation Cap: my own design 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten