donderdag 8 maart 2018

Out of the box

Geïnspireerd door het Marianne Design Challenge Blog, waarbij deze week 'mannenkaarten' centraal stonden, voelde ik inspiratie opborrelen om zelf ook iets in die trant te maken. En ik wilde natuurlijk de nieuwe box card van Marianne Design graag uittesten, want ik ben dol op box cards! Toegegeven er zijn al een aantal van deze stansen in de handel, maar deze is nét weer even anders, met leuke extra's en in een wat ruimer formaat als bijvoorbeeld de box card van Lawn Fawn, om er maar ééntje te noemen. 😉 
Ik ging op jacht naar mannelijk designpapier en vond het papierblokje van 'vintage man' wel geschikt. Omdat de typemachine, de ganzenveer, de kroontjespen & het inktpotje van Marianne ook redelijk vintage aandoen, besloot ik ze te combineren. Samen met de envelopjes van Marianne werd mijn kaart steeds voller. Sommige envelopjes heb ik eerst vastgeplakt op smalle strookjes mica zodat ze rond lijken te dwarrelen. Ik had zelfs nog ergens een kroontjespen liggen, die kwam nu goed van pas.  







Het leuke van deze kaart vind ik dat het eindresultaat heel volumineus lijkt, terwijl hij dichtgevouwen juist heel erg plat is en je helemaal niet zou verwachten dat hij gewoon in een simpele envelop past. Hopelijk is de verrassing des te groter bij het openen....  



Inspired by the Marianne Design Challenge blog, which showed a lot of masculine cards this week, I decided to make a card with the new Marianne Design box card. There are a few box card dies on the market already, but this one is slightly different, with some lovely extra dies and a little bit wider in size than for example the box card die from Lawn Fawn. 
I thougt the 'vintage man' design paper fitted the antique typewriter, the envelope, the quill & ink dies. Some of the envelopes I glued to strips of acetate to make them 'float'. I even found a metal nib, which I attached at the front of my box. I think the best part about this card is, although it looks voluminous, when you fold it down it easily fits into a normal envelope. 
I hope it will surprise the receiver...  


CR1433 Card Box - Marianne Design
COL1375 Quill Pen & Ink - Marianne Design
LR0275 Classic Mailbox - Marianne Design
PK9116 'Vintage Man' pretty papers bloc - Marianne Design



Geen opmerkingen:

Een reactie posten